Herken de malafide slotenmaker

Herken de vakman

Herken de malafide slotenmaker

Met enige regelmaat worden wij benaderd door klanten die gebruik hebben gemaakt van de service van slotenmakers die extreem hoge bedragen rekenen voor de diensten die zij leveren.

De klant heeft na de geleverde service (meestal op amateuristische wijze) nog enkele vragen over de hoge bedragen die gerekend zijn, maar het lukt de klant maar niet om de desbetreffende slotenmaker te vinden.

De klant gaat vervolgens googlen op de bedrijfsnaam die vermeld staat op de factuur en komt dan regelmatig bij ons uit met de vraag of wij de klant van dienst zijn geweest.
Enkele handelsnamen die slotenmakers gebruiken die gedupeerde verwarren met ‘Lock Secure ‘ en vervolgens bij ons uitkomen zijn;

  • NNS Lock Secure
  • NNS Service
  • Lock Service
  • Security Locks (kvk nummer: 68652461)

Wij hebben inmiddels contact gehad met slotenmaker Security Locks.
Deze klanten kunnen zich met vragen of opmerkingen melden bij de organisatie: Slotenmaker Snel (kvk nummer: 73380741)

Nieuws over malafide slotenmakers

Je hebt vast en zeker het nieuws en/of verschillende televisie programma’s gezien over dubieuze slotenmakers die woekerprijzen rekenen.

Dit zijn vaak ongeschoolde ZZP’ers die je opzadelen met een torenhoge rekening en laten in veel gevallen een vernielde deur achter die, na het bezoek van deze zogenaamde ‘monteur’, niet meer afgesloten kan worden

Herken de oplichter.

Hoe gaan deze oplichters te werk en hoe herken je ze?

De malafide slotenmaker wordt vaak ingeschakeld door de website die je bezoekt, deze ‘monteurs’ (vaak ZZP’ers) werken via een zogenaamd ‘lead bedrijf’, dit is een website die uw opdracht aan de ZZP’er verkoopt en zodoende vaak achteraf moeilijk te traceren is.

Deze websites ogen vaak ‘goedkoop gemaakt’, ‘anoniem’ en bieden vaak geen tot weinig informatie die betrekking heeft om welk bedrijf het hier precies gaat en hoe je eventuele klachten kunt indienen of hoe je aanspraak kunt maken op eventuele garanties.

De oplichter;

  • Verteld je zo min mogelijk informatie die zijn praktijken kunnen ontmaskeren
  • Maakt vaak gebruik van de ‘€ 35,- voorrijkosten en op locatie kijken wat het kost’ techniek
  • Komt vaak in een personen auto of een werkbus zonder bedrijfs reclame/ logo voorrijden
  • Draagt vaak zijn normale ‘vrije tijdskleding’ zonder bedrijfsnaam en/of logo
  • Heeft vaak een ‘buitenlandse’ uitstraling, denk hierbij aan accent en manier van praten
  • Houdt je vaak aan het lijntje, deze beloofd binnen enkele minuten aanwezig te zijn maar laat je vaak velen malen langer in de kou staan dan beloofd
  • Laat je vaak voordat hij de werkzaamheden begint een ‘goedkoop ogend’ uitgeprint formulier tekenen waar hij vaak pas later de torenhoge bedragen invult
  • Probeert in veel gevallen zoveel mogelijk schade toe te brengen aan je deur en/of slot om op deze manier de hoogte van de rekening omhoog te schroeven
  • Beschikt in de meeste gevallen niet over vakkundig gereedschap en/of voldoende voorraad om je te voorzien van nieuwe (kwaliteit) sloten
  • Komt vaak héél intimiderend over als er eenmaal betaald moet worden
  • De naam van het bedrijf komt meestal niet overeen met de naam van de website die je benaderd heeft
  • Geven na je klacht niet meer thuis en worden vaak onbeschoft om vervolgens de telefoon abrupt op te hangen
“Hij rekende maar € 35,- voorrijkosten en zou binnen 15 minuten aanwezig zijn, ik dacht dat zit wel goed”

Ben jij op zoek naar een betrouwbare slotenmaker?

Dan moet je bij Lock Secure zijn. Lock Secure werkt voldoet aan alle punten van 'Herken de vakman' en werkt volgens de eisen van het Politie Keurmerk Veilig Wonen (PKVW).

088 – 766 2020
malafide-slotenmaker

Zo zien de rekeningen van malafide slotenmaker er doorgaans uit.
We zien rekeningen voorbij komen van ruim € 1100,- voor het openen van een deur waar Lock Secure € 125,- zou hebben gerekend.
#MalafideSlotenmakers #Oplichters #Woekerprijzen

Herken de vakman.

Hoe gaat de vakman te werk en hoe herken je deze?

De vakman werkt niet met zogenaamde ‘lead bedrijven’, werkt niet met zzp’ers en heeft eigen monteurs in dienst. Beschikt vaak over een eigen, keurig ogende en verzorgde website die je (achteraf) altijd kunt benaderen voor vragen, klachten of complimenten.

De vakman;

  • Verteld altijd welke informatie voor jouw belangrijk is.
  • Geeft je altijd, zover mogelijk, vooraf een prijsopgave.
  • Komt altijd in een netjes verzorgde bedrijfsauto met bedrijfs reclame/ logo voorrijden.
  • Draagt altijd een voor jou herkenbare bedrijfs outfit met bedrijfsnaam en logo.
  • Loopt er altijd netjes verzorgd bij met een gezonde uitstraling zonder dubieuze trekjes.
  • Beloofd je geen gouden eieren met betrekking tot de aanrijtijd en komt zijn afspraken na
    (files en klussen die uitlopen kan natuurlijk altijd onverhoopt voorkomen).
  • Verteld je altijd netjes vóór hij de werkzaamheden begint als toch blijkt dat er eventuele onverwachte kosten bijkomen (dit valt telefonisch niet altijd te beoordelen) en laat je ook geen (goedkoop ogende) dubieuze overeenkomsten vooraf tekenen.
  • Probeert de deur altijd zo netjes mogelijk, in ieder geval met zo min mogelijk schade, open te maken en/ of te herstellen.
  • Beschikt altijd over het juiste gereedschap en heeft altijd voldoende kwaliteit sloten in allerlei soorten en maten op voorraad in zijn service auto.
  • Vraagt altijd vriendelijk of contant of per pin wenst te betalen.
  • De naam op de bedrijfsauto, de werkkleding van de monteur, de bedrijfsnaam op de nota komt (bijna) altijd overeen met de naam van de website die je benaderd hebt.
  • Neemt je klacht altijd serieus door je verhaal aan te horen en door je netjes te woord te staan en te kijken naar een gewenste oplossing.
“De monteur van Lock Secure heeft de deur geopend zonder enige vorm van schade”

Wat te doen bij oplichting?

Honderden euro’s betaald aan een oplichter, wat nu?
Je zuurverdiende centen ben je kwijt, maar je kunt wel andere waarschuwen.

Dingen die je kunt doen;

  • Schrijf voor jezelf je klacht zo gedetailleerd mogelijk op papier of email deze naar uzelf.
  • Meld je klacht bij de Politie, dit kun je doen door op deze link te klikken »
  • Meld je klacht bij Programma Opgelicht, dit kun je doen door op deze link te klikken »
  • Meld je klacht bij Consuwijzer, dit kun je doen door op deze link te klikken »
  • Schrijf online recensies over dit bedrijf EN over de website die je benaderd hebt.

    Zorg wel dat je zeker weet welke website je benaderd hebt over wie je de klacht schrijft.
    Het zou natuurlijk erg vervelend zijn dat je uitlatingen op het internet doet over een bedrijf die jou helemaal niet opgelicht heeft.

Wat anderen over ons zeggen

Onze klanten beoordelen ons met een 9 uit 10
4.5/5

Waar kunnen we je mee helpen?

Slotenservice

Plaatsen, vervangen of repareren

Reparatie schuifpui

Vervangen van hendels, wielen en sluitingen

Draai- kiep systemen

Deuren en ramen

Alarm beveiliging

Je kan niet meer zonder

Smart Lock

Die weet wanneer jij thuis komt

Video intercomsystemen

Hallo wie is daar?

Camera beveiliging

Wie niet weg is wordt gezien

Toegangscontrole

Mag ik binnenkomen?

Deuren en kozijnen

Zie je door de deuren het bos niet meer?

Terugbelverzoek.

Vul het formulier in om teruggebeld te worden.
We streven er naar om binnen 1 werkdag contact met je op te nemen.

Heeft je terugbelverzoek betrekking op het vervangen van sloten? Dan ontvangen we graag foto’s waar het volgende op te zien is;

  • de gehele deur van binnenuit
  • de gehele deur van buitenaf
  • de kopse kant van de deur (waar het slot zichtbaar is)
  • het kozijn (waar het slot in valt)
Sleep bestanden hierheen of
Toegestane bestandstypen: jpg, png, gif, jpeg, heif, Max. bestandsgrootte: 64 MB, Max. aantal bestanden: 4.
    Foto's uploaden mislukt? Verstuur deze via Whatsapp naar 06 - 4979 4818 o.v.v. je voor en achternaam.
    Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.