Home Informatie Herken de malafide slotenmaker
Herken de malafide slotenmaker
Herken de vakman
Herken de malafide slotenmaker
Met enige regelmaat worden wij benaderd door klanten die gebruik hebben gemaakt van de service van slotenmakers die extreem hoge bedragen rekenen voor de diensten die zij leveren.
De klant heeft na de geleverde service (meestal op amateuristische wijze) nog enkele vragen over de hoge bedragen die gerekend zijn, maar het lukt de klant maar niet om de desbetreffende slotenmaker te vinden.
De klant gaat vervolgens Googelen op de bedrijfsnaam die vermeld staat op de factuur en komt dan regelmatig bij ons uit met de vraag of wij de klant van dienst zijn geweest.
Enkele handelsnamen die slotenmakers gebruiken die gedupeerde verwarren met ‘Lock Secure ‘ en vervolgens bij ons uitkomen zijn;
- NNS Lock Secure
- NNS Service
- Lock Service
- Security Locks (kvk nummer: 68652461)
Wij hebben inmiddels contact gehad met slotenmaker Security Locks.
Deze klanten kunnen zich met vragen of opmerkingen melden bij de organisatie: Slotenmaker Snel (kvk nummer: 73380741)
Nieuws over malafide slotenmakers
Je hebt vast en zeker het nieuws en/of verschillende televisie programma’s gezien over dubieuze slotenmakers die woekerprijzen rekenen.
Dit zijn vaak ongeschoolde ZZP’ers die je opzadelen met een torenhoge rekening en laten in veel gevallen een vernielde deur achter die, na het bezoek van deze zogenaamde ‘monteur’, niet meer afgesloten kan worden.
Herken de oplichter
Hoe gaan deze oplichters te werk en hoe herken je ze?
De malafide slotenmaker wordt vaak ingeschakeld door de website die je bezoekt, deze ‘monteurs’ (vaak ZZP’ers) werken via een zogenaamd ‘lead bedrijf’, dit is een website die jouw opdracht aan de ZZP’er verkoopt en achteraf vaak moeilijk te traceren is.
Deze websites ogen vaak ‘goedkoop gemaakt’, ‘anoniem’ en bieden weinig tot geen bedrijfsinformatie. Ook is het hier niet mogelijk om eventuele klachten in te dienen en staat er niet duidelijk vermeld wat de exacte garanties zijn.
De oplichter;
- Rekent vaak een bedrag rond de € 35,- voorrijkosten en kijkt op locatie wat het precies kost
- Komt vaak in een personenauto of een werkbus zonder bedrijfsnaam, reclame of logo voorrijden
- Draagt vaak zijn normale ‘vrije tijdskleding’ zonder bedrijfsnaam en/of logo
- Belooft binnen enkele minuten aanwezig te zijn. Dit is meestal onhaalbaar waardoor je lang moet wachten.
- Laat je vaak voordat hij de werkzaamheden begint een uitgeprint formulier tekenen waar hij vaak pas later de torenhoge bedragen invult
- Probeert in veel gevallen zoveel mogelijk schade toe te brengen aan je deur en/of slot om op deze manier de hoogte van de rekening omhoog te schroeven
- Beschikt in de meeste gevallen niet over vakkundig gereedschap en/of voldoende voorraad om je te voorzien van nieuwe (kwaliteit) sloten
- De naam van het bedrijf komt meestal niet overeen met de naam van de website
“Hij rekende maar € 35,- voorrijkosten en zou binnen 15 minuten aanwezig zijn, ik dacht dat zit wel goed”
Ben jij op zoek naar een betrouwbare slotenmaker?
Dan moet je bij Lock Secure zijn. Lock Secure werkt voldoet aan alle punten van 'Herken de vakman' en werkt volgens de eisen van het Politie Keurmerk Veilig Wonen (PKVW).
088 – 766 2020Zo zien de rekeningen van malafide slotenmaker er doorgaans uit.
We zien rekeningen voorbij komen van ruim € 1100,- voor het openen van een deur waar Lock Secure € 125,- zou hebben gerekend.
#MalafideSlotenmakers #Oplichters #Woekerprijzen
Herken de vakman.
Hoe gaat de vakman te werk en hoe herken je deze?
De vakman werkt niet met zogenaamde ‘lead bedrijven’, werkt niet met zzp’ers en heeft eigen monteurs in dienst. Beschikt vaak over een eigen, keurig ogende en verzorgde website die je (achteraf) altijd kunt benaderen voor vragen, klachten of complimenten.
De vakman;
- Verteld altijd welke informatie voor jouw belangrijk is.
- Geeft je altijd, zover mogelijk, vooraf een prijsopgave.
- Komt altijd in een netjes verzorgde bedrijfsauto met bedrijfs reclame/ logo voorrijden.
- Draagt altijd een voor jou herkenbare bedrijfs outfit met bedrijfsnaam en logo.
- Loopt er altijd netjes verzorgd bij met een gezonde uitstraling zonder dubieuze trekjes.
- Beloofd je geen gouden eieren met betrekking tot de aanrijtijd en komt zijn afspraken na
(files en klussen die uitlopen kan natuurlijk altijd onverhoopt voorkomen). - Verteld je altijd netjes vóór hij de werkzaamheden begint als toch blijkt dat er eventuele onverwachte kosten bijkomen (dit valt telefonisch niet altijd te beoordelen) en laat je ook geen (goedkoop ogende) dubieuze overeenkomsten vooraf tekenen.
- Probeert de deur altijd zo netjes mogelijk, in ieder geval met zo min mogelijk schade, open te maken en/ of te herstellen.
- Beschikt altijd over het juiste gereedschap en heeft altijd voldoende kwaliteit sloten in allerlei soorten en maten op voorraad in zijn service auto.
- Vraagt altijd vriendelijk of contant of per pin wenst te betalen.
- De naam op de bedrijfsauto, de werkkleding van de monteur, de bedrijfsnaam op de nota komt (bijna) altijd overeen met de naam van de website die je benaderd hebt.
- Neemt je klacht altijd serieus door je verhaal aan te horen en door je netjes te woord te staan en te kijken naar een gewenste oplossing.
“De monteur van Lock Secure heeft de deur geopend zonder enige vorm van schade”
Wat te doen bij oplichting?
Honderden euro’s betaald aan een oplichter, wat nu?
Je zuurverdiende centen ben je kwijt, maar je kunt wel andere waarschuwen.
Dingen die je kunt doen;
- Schrijf voor jezelf je klacht zo gedetailleerd mogelijk op papier of email deze naar uzelf.
- Meld je klacht bij de Politie, dit kun je doen door op deze link te klikken »
- Meld je klacht bij Programma Opgelicht, dit kun je doen door op deze link te klikken »
- Meld je klacht bij Consuwijzer, dit kun je doen door op deze link te klikken »
- Schrijf online recensies over dit bedrijf EN over de website die je benaderd hebt.
Zorg wel dat je zeker weet welke website je benaderd hebt over wie je de klacht schrijft.
Het zou natuurlijk erg vervelend zijn dat je uitlatingen op het internet doet over een bedrijf die jou helemaal niet opgelicht heeft.
Wat anderen over ons zeggen
Waar kunnen we je mee helpen?
Terugbelverzoek.
Vul het formulier in om teruggebeld te worden.
We streven er naar om binnen 1 werkdag contact met je op te nemen.
Heeft je terugbelverzoek betrekking op het vervangen van sloten? Dan ontvangen we graag foto’s waar het volgende op te zien is;
- de gehele deur van binnenuit
- de gehele deur van buitenaf
- de kopse kant van de deur (waar het slot zichtbaar is)
- het kozijn (waar het slot in valt)
"*" geeft vereiste velden aan